Karaibski raj Caye Caulker… czy kiedykolwiek odejdziemy?

„Dobra, witaj w Caye Caulker. Jestem zmęczony, więc po prostu umieść swoje torby do pokoju i robimy Da Papawork w da Mornin. ”

To było powitanie, które otrzymaliśmy, kiedy dotarliśmy do naszego pensjonatu na wyspie Caye Caulker w Belize. Słońce miało miejsce, a niesamowita wieczorna bryza delikatnie przetoczyła się nad wyspą, szeleszcząc palmami nad nami. Po późnym przybyciu na wyspę i opiece nad naszymi problemami imigracyjnymi, wspaniale było otrzymać to wyluzowane wprowadzenie.

Funky Guest House w Caye Caulker
Umieściliśmy torby w naszym kolorowym pokoju i leniwie wędrowaliśmy po piaszczystych pasach, aby znaleźć gdzieś do jedzenia. Rząd Funky Beach Bar grający muzyka reggae z Karaibów wyłożyła cały zachodni koniec wyspy. Mężczyźni dążyli do palenia grilli idealnych na plaży, z otaczającymi stołami piknikowymi trzymającymi grupy głośno rozmawiających turystów i Belizeans, ciesząc się świeżo grillowanym kurczakiem. Nasz ruch zwolnił do rytmu melodii rastafarian, które odbijały się echem w pudrowych piaskach i wkrótce zdaliśmy sobie sprawę, że to kolejny raj, który nam się spodoba.

Czapki Rasta dmuchające na wietrze
Caye Caulker to mała, koralowa wyspa u wschodniego wybrzeża Belize, około 32 km na północ od Belize City. Zaledwie 8 km długości na 1,6 km szerokości, ten niewielki atol został odcięty na dwie części przez to, co często nazywa się „podzielonym”. Niektórzy twierdzą, że podział został stworzony przez huragan Hattie w 1961 roku, ale wkrótce dowiedzieliśmy się, że ta historia jest fałszywa.

Patrząc na rozłam
Prawdę mówiąc, według mieszkańców wyspy, którzy pomogli wykopać róg, huragan stworzył tylko mały potok, zaledwie kilka cali głębokości. Przewodniczący Rady Wioski, Ramon Reyes, kupił drogę wodną, ​​która została pogłębiona głębiej, aby stworzyć funkcjonalne przejście ze wschodnich brzegów na zachodzie. Nowy kanał pozwoliłby przejść przez kajaki, bez konieczności okrężania całej wyspy.

Aerial View of the Split (Zdjęcie: MyBeautifulbelize.com)
Dzisiaj podział ma prawie 7 metrów głębokości i szybko rośnie z naturalnej erozji obecnej. Chociaż rosnąca rana zagraża przyszłości Caye Caulkera, na razie stanowi bardzo funky miejsce do spędzania czasu. Z głośnym barem plażowym na skraju Waterdy Avenue, podział jest najlepszym miejscem do pływania na wyspie. Spędziliśmy tam większość czasu, zamawiając lodowatą wiadra piwa i leniucha na słońcu, słuchając mieszanki melodii z zachodnich i wschodnich karaibskich.

Latać na pokładzie w splicie
Pewnego dnia w podziale zidentyfikowaliśmy mężczyznę latającego około 4 metrów nad wodą. Strumienie wody napędzanej odrzutowcami wystrzelili z jego stóp i wyglądał jak bez koszuli Iron Man w spodenkach. Pośpieszyliśmy, aby uzyskać lepszy widok i dołączyliśmy do tłumu wiwatujących partnerów w pobliżu baru. Jeździł na tym, co wiemy, że nazywa się „płytą muchową”. Wystąpił w programie, skręcając, nurkując i przewracając ten niezwykłą technologię. Cała plaża kibicowała mu i myślę, że wszyscy byliśmy zaskoczeni tym, co widzieliśmy.

Mężczyzna na „Fly Board” był wyjątkiem od spokojnej i cichej atmosfery na wyspie. Powolne, uspokojące środowisko Caye Caulkera zwykle przypominało nam Isla Holbox w Meksyku. W rzeczywistości motto na wyspie jest „powolne”. Każdą godzinę spędzano leniąc przez wodę, spacerując po zakurzonym pasie, słuchając muzyki i po prostu ciesząc się funky, wyluzowaną, karaibską atmosferą.

Zazwyczaj nie widzisz Vancouver i Calgary na tych znakach!
Pewnego wieczoru planowaliśmy spotkać się z naszymi nowymi kumplami Celią i Jonasem z Nomadic Duńczyków. Zamieniliśmy historie o podróży i pomysły na blogowanie na kolację i napoje i naprawdę czerpaliśmy przyjemność ze swojego towarzystwa. Zawsze fajnie jest spotkać się z innymi blogerami, a Celią i Jonas nauczyli nas wiele o biznesie online. Wspaniale było spotkać się z ludźmi o podobnych poglądach i mamy nadzieję, że w przyszłości będziemy w kontakcie i znów podróżować.

Spotkanie z Celią i Jonas
Pod koniec każdego dnia spędzonego na Caye Caulker, gdy słońce zaczęło spoczywać na morzu, butelki piwa magicznie zaczęłyby pojawiać się w ręce wszystkich. Trudno byłoby dostrzec kogoś, zagranicznego lub lokalnego, bez lodowatego piwa Belikain. To wieczne wakacje sprawiły, że Caye Caulker był trudnym miejscem do odejścia.

Spędziliśmy tam 8 dni i czerpaliśmy z tego przyjemność, że w końcu wróciliśmy po wycieczce do pobliskiego Ambergris Caye, gdzie zostaliśmy zaproszeni do zostania w oszałamiającym ośrodku Victoria House.

Bądź na bieżąco o wiele więcej o naszej kontroliNa ten niezwykły raj wyspy!

Lubię to? Przypiąć! ?

Oświadczenie: Goats On the Road jest asystentem Amazon, a także partnerem dla niektórych innych sprzedawców detalicznych. Wskazuje to, że zdobywamy prowizje, jeśli klikniesz linki na naszym blogu i kupujesz od tych sprzedawców.