Pasje Paradise: Michaelmas Cay i wspaniała rafa barierowa, Australia

Odkąd opuściliśmy port, nigdy nie przeprowadziłem się z siedzenia, ponieważ gdybym to zrobił, wyrzuciłbym wszystko, co na śniadanie w jednym silnym ciosie. Och, czekaj, nie zjadłem śniadania tego ranka, więc prawdopodobnie wyrzuciłbym moją duszę. Zakładając oczywiście, że mam duszę.

Jak to brzmi, ale to nie była łódź. To ja.

Około północy wylądowaliśmy w Cairns z Sydney i dopiero 3 nad ranem snu w końcu mogło oddać mój niespokojny umysł. O 6 rano, pomimo dużego oporu moich powiek, już wstałem. To był nasz pierwszy dzień w Cairns, a łódź wyjechała o 8 rano. Chcieliśmy tylko dużo czasu realizacji, na wypadek, gdybyśmy miał trudności ze znalezieniem portu. Walcząc o znalezienie celu nie jest dla nas tak naprawdę nowością; To bardziej jak reguła niż wyjątek.

Opierając się na oczekiwania, znaleźliśmy port i łódź prawie od razu – ha! Ssaj, prawo Murphy’ego! – tylko po to, aby powiedzieć, że musimy się zameldować w budynku terminalu na drugim końcu molo. Oczywiście. Dlaczego do diabła o tym nie pomyśleliśmy? W tym momencie zastanawialiśmy się nad zmianą nazwy tego bloga z „biednego” na „absolutnie głupiego podróżnika”. Ale było całkowicie w porządku. Po raz pierwszy byliśmy na dobrej drodze, aby zobaczyć część wspaniałej rafy barierowej i nic – słyszysz mnie, prawo Murphy’ego? – Nic nie sprawi, że ten słońce jest mniej jasny.

Następną rzeczą, którą wiedziałem, byłem w toalecie, wymiotując całą moją dumę.

Wewnątrz terminalu rafowego Cairns
W samą porę na wschód słońca w Cairns
25 -metrowe namiętności raju
Brak jedzenia i snu w końcu odbiło się na mnie. Nigdy wcześniej nie doświadczyłem choroby morskiej, a po raz pierwszy w drodze do wspaniałej rafy barierowej było co najmniej niefortunne. Fale potwora, które rozprysnęły się przez okno w moją twarz, drwiły mnie. Kiedy pogrążyłem się w użalaniu się nad sobą i zazdrości, personel wykonywał demonstrację nurkowania dla turystów zebranych wokół baru.

„To nie może być” – pomyślałem. „Muszę obrócić przypływy”.

Rajska rafa

Łódź zatrzymała się tuż obok Raju Paradise, miejsca do cumowania wyłącznie dla Passions of Paradise. Ta wyłączność zapewnia, że ​​strona nie jest zatłoczona. Ta twarda rafa koralowa jest domem dla szerokiej gamy gatunków, z których najsłynniejszym jest prawdopodobnie Walka Humphead Maori. Jest częścią większej rafy zewnętrznej

Podczas naszej podróży łódź nosiła ponad 40 pasażerów, z których jedna trzecia zebrała się w salonie na odprawę nurkową. Gdy wyszli z pokoju, jedna z przyjaznych załogi zauważyła mnie zwiniętego w pozycji płodowej w smutnym rogu. “Wszystko w porządku?” on zapytał. W tej chwili kopię się w tyłek, bo nie pamiętam imienia faceta. (Wiem, jestem okropny.)

Odprawa nurkowania
Po raz pierwszy zanurzający się nurkowanie nurkowania na zewnętrznej barierce wspaniałej rafy barierowej.

Wyjaśniłem zawrotną sytuację, w której się znajdowałem, a on zasugerował, żebym poszedł i spędzał czas lub na jednej z dwóch sieci rozkładanych na zewnątrz, aby czuć się bardziej komfortowo. Właśnie to zrobiłem (po kolejnej intymnej sesji z toaletą na imprezę rzucającą). Ale zacząłem czuć się lepiej na zewnątrz. VINS (tak, mój partner blogowy) już wskoczył do wody, aby nurkować. Powiedział, że było zimno, ale żałował, że nie pójdę z nim podzielić się z nim, ponieważ jesteśmy zespołem. Odpowiedziałem, wskazując, że jestem i zawsze byłem bardzo zimną osobą, że powinien wziąć jedną dla zespołu, a może jako nagroda, nie zjem jego udziału w lunchu.

Dopiero wtedy musiałem spojrzeć na łódź. Passions of Paradise to zaprojektowany na zamówienie katamaran żeglarski zbudowany przez Kanga Birtles na standardy architekta marynarki wojennej Sydney Graham Parker. Zbudowany specjalnie do komercyjnego żeglarstwa do Paradise Reef i Michaelmas Cay, statek ma 25 metrów długości, zawierający 10,4 m kompozytowych kadłubów i włókna szklanego. Łódź ma dwie duże toalety, z których jedna poznałem, niestety.

Po zaledwie 30 minutach Vins wrócił z randki z Nemo. „To było piękne” – powiedział. (Vins będzie pisał o swoim doświadczeniu z rurką w Paradise Reef w osobnym poście.)

Michaelmas Cay

Po obfitym lunchu, składającym się z talerza zimnych cięć i znacznych misek z makaronem, sałatką i krewetkami, przeszliśmy na następny przystanek. W tym momencie czułem się dużo lepiej, ale wciąż nie wystarczająco dobrze, aby pływać. Szkoda, że ​​byłem na wspaniałej rafie barierowej, ale nie widziałem, jak chowa się skarb, który ukrywa pod falami. Wstyd, wstyd.

Facet-nome-sleing-mind sprawdził mnie i upewnił się, że zjadłem odpowiedni lunch. „Jeśli naprawdę nie możesz nurkować z rurką, dlaczego nie dołączysz do wycieczki z szklanką dolnej łodzi?” zasugerował.

Łódź ze szklanym dnem
Wycieczka do łodzi szklanej dolnej jest, cóż, całkiem oczywista. Wskoczyliśmy na znacznie mniejszą łódź, a pomiędzy bokami siedzeń przebiegał rowek, który pozwolił na podwodny widok. Nasz przewodnik był hojny z informacjami i wyjaśnił mWszelkie interesujące fakty dotyczące dynamicznie rozwijającej się dzikiej przyrody w okolicy. Było mnóstwo koralowców wszystkich typów, ale najważniejszym wydarzeniem trasy były gigantyczne małże, zielone żółwie i kilka czarnych rekinów pływających wokół Michaelmas Cay.

Po około 40 minutach podglądacza wodnego postanowiliśmy uderzyć w brzeg, w którym powitał nas mnóstwo ptaków wędrownych. Michaelmas Cay jest jednym z siedmiu najważniejszych miejsc hodowlanych ptaków morskich na wspaniałej rafie barierowej. Położony 40 km na północny wschód od Cairns, jest to jedyne miejsce w sekcji Cairns w miejscu dziedzictwa UNESCO, które umożliwia odwiedzającym dostęp do wiebera morskiego, chociaż prowizoryczne ogrodzenie narysuje granicę między miejscem ptaków a plażą dla turystów.

Michaelmas Cay
Michaelmas Cay jest miejscem hodowli wielu gatunków rybitw.
Michaelmas Cay to raj dla snorkelerów i bum na plaży.
Szybować.
BirdLife International ogłosił Cay ważnym obszarem ptaków ze względu na jego rolę we wspieraniu znacznych populacji rybitwy sadzy i czubatej oraz wspólnego Noddy.

Snorkelers brodził płytką wodę z powrotem na brzeg. Dziesiątki rybitwy ślizgały się wspaniale nad głową. Łódź tańczyła z wdziękiem fale; Są znacznie łagodniejsze w tej części rafy. Wiatr był zabawny, nakręcając moje włosy. Ten dzień mógł nie zacząć tak, jak chciałem, ale teraz była to woda pod mostem. Siedziałem na giętkim, pudrowym piasku, obserwowałem całe piękno, które mnie otaczało i pozwoliłem, aby wszystko zatopiło się.

Lewa urody.

Miałem w porządku. I to było idealne.

Pasje raju
1 Spence St, Cairns City Qld 4870 Australia
E -mail: Reservations@ppasions.com.au
Strona internetowa: www.passions.com.au

Stawki (w tym opłaty rafy):
Dorosły: AUD 169
Dziecko (w wieku 4-14 lat): AUD 110

Gdzie się zatrzymać: Central Yha Hostel oferuje bezpieczne i ekonomiczne zakwaterowanie w sercu miasta. Łóżka są tak niskie jak 21,50 AUD.

Sprawdź stawki i dostępność tutaj

Philippine Airlines leci teraz do Cairns non-stop! Zarezerwuj swój lot poniżej.

Więcej wskazówek na YouTube ⬇️⬇️⬇️

Powiązane posty:

Na pokładzie Derwent Hunter: żeglując po Wyspach Whitsunday, Australia

Calauit Safari Park: Czego można się spodziewać

Lusong Shipwreck and Coral Garden: Fable Reverie w Coron, Palawan, Filipiny

4 Najważniejsze informacje o naszej wycieczce Kakadu National Park Day, Australia

Freshies, Salties and Birdies: Mary River Wetlands Tour, Kakadu National Park, Australia

Park Narodowy Puerto Princesa Subterranean River: A World Wonder in Palawan na Filipinach